Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

søndag den 15. august 2010

Tid til en øl - Wadworth Old Timer

15. August 2010

I dag har vi fået vores kirkerum tilbage. Efter 8 mdr. renovering var der i dag indvielse ved biskop og provst og hele menigheden + håndværkerne. Det er blevet et flot og lysere kirkerum og vi skal nok blive vældig glade for det.

Provsten nævnte i sin tale at kirken jo var en ældre dame ( 1200tallet ) – en ”Old Timer” ( ja , lige det sagde han ikke, men det leder over i aftenens øl ) – der har fået en tiltrængt ansigtsløftning og nu kunne fungere i mange år endnu.

”Old Timer” fra bryggeriet Wadworth er en strong ale på 5,8%. Jeg har beskrevet bryggeriets historie tidligere, og hvis man kan huske mine tidligere anmeldelser, er det ikke det bedste engelske øl jeg har smagt. Det gælder også denne.

Den har en flot klar, kobberfarvet glød og den toppes af et offwhite skumlag. Jeg tror det er Wadworth’s gær, jeg har noget imod. Den afgiver en lidt sur duft, som jeg ikke finder tiltalende. Her er det dog ikke så fremtrædende som i 6X. Den føles først blød i munden, men bliver med tiden mere livlig. Der er en maltet nøddeagtig smag med en lidt syrlig, frugtagtig note og der sluttes af med en markant bitterhed. Der er brugt Fuggles og Goldings. Det lyder jo egentlig vældig godt, men det fanger ikke rigtig mig. Det er dog en af de bedre øl fra bryggeriet, og den fungerer bedre med mad end uden.

Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar