Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

fredag den 9. april 2010

Tid til en øl - Camerons Trophy

9. April 2010

I dag har været med havearbejde. Det er dejligt at være ude i haven, men min lænd gør ondt, så det lægger en dæmper på aktiviteten. Jeg har da også haft tid til at gå på arbejde.

Til aftensmaden åbnede jeg en ny øl fra Camerons – ”Trophy Special”. Denne øl blev oprindelig brygget af Castle Eden Brewery, der stammer tilbage fra 1826. I 2001 købte de Camerons og besluttede til, at omdøbe deres bryggeri til dette navn, så i 2002 ophørte Castle Eden med at eksistere. Deres ”Trophy Special” forsatte derimod – nu som en øl fra Camerons.

Det er en nordengelsk ale på 4,0%, hvilket er meget normalt for engelsk fadøl, men lidt mere ualmindeligt for flaskeøl. Der er brugt Styrian og Target humle. Det er ikke lykkedes, at finde en forklaring på navnet.

Det er en flot pale/amber ale med svag skumlag og sparsomme, men energiske bobler. Duften er sød maltet, med en note at citrus, der virker en smule kemisk ( ascorbinsyre ). Øllet føles meget let, nærmest vandet. Jeg må desværre sige at jeg ikke bryder mig særlig om smagen. Den virker tynd og kunstig. Igen er der denne mærkelige citrussmag, som jeg tidligere kun har smagt i spanske pilsnere, og den virker ikke rigtig på mig.

Karakter 2

Jeg tror ikke den lave alkoholprocent har noget at gøre med det lidt tynde indtryk. Det er samme procent som ”Strongarm” fra samme bryggeri og det var en væsentlig fyldigere og bedre øl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar