Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

torsdag den 15. april 2010

Tid til en øl - Dansk Pilsner

15. April 2010

Til min fødselsdag kom min bror med en ekstra gave. En speciel øl han havde gemt til mig – ”en, som du aldrig har smagt”. Det er hans nabos favoritøl, men min bror sagde det nu med et glimt i øjet, for han synes vist selv, det er noget sprøjt.

Men for mig er det altid spændende at smage en ny øl, lige meget hvilken type og kvalitet, det er.

”Dansk Pilsner” er pilsner produceret at Harboe for Fakta. Jeg har ikke smagt deres almindelige udgave og kan derfor ikke sammenligne dem, men jeg ser at den omtales i anmeldelser som discountøl. Det skulle da også være en af de billigste på markedet.

Det er en dansk pilsner på 4,6%, sådan som den gamle aftale byder.. Den er temmelig lys og har mange energiske bobler. Der er da også tilsat ekstra kulsyre. Duften virker en anelse kunstig. Øllet føles frisk ig livligt pga af kulsyren og vil sikkert forfriske en varm sommerdag. Smagen virker ved første forsøg udmærket. Der er ikke den sure karkludsmag, man sommetider støder på i danske pilsnere. Men efterhånden dukker der en mærkelig smag af svømmehal op – lidt kloragtig. Og er man først blevet opmærksom på den, forsvinder den ikke igen. Der er en svag men fin bitterhed i eftersmagen.

Karakter 1+ ( svømmehal )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar