Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

tirsdag den 3. december 2013

Tid til en øl - Corsendonk Christmas


3. December 2013

I dag havde jeg en vedholdende hovedpine hele eftermiddagen. Efter arbejdet skulle jeg blive i byen, for vores biler er jo ikke funktionsdygtige. Jeg havde et par timer at slå ihjel, så jeg faldt ind på The Wharf, for at se om de havde noget juleøl på hanerne. Det var ikke meget. selvom julen har holdt sit indtog på stedet.

 
Hancock Jul og Corsendonk Christmas var - så vidt jeg forstod – de to muligheder. Jeg vaglte en Corsendonk Christmas, selvom den er omtalt tidligere her på bloggen. Det er fem år siden, så det er vel en gentagelse værd. Og denne gang er det dog på fad.

Tirsdag aften er en rolig aften på pubben, så jeg kunne læne mig tilbage i ro og mag og nyde den fortræffelige øl.

Omtalen af bryggeriet kan læses andetsteds på bloggen.

Det er en flot mahognifarvet øl med pænt lyst skum, der sætter sig i ringe på glasset. Alkoholprocenten er 8,5%. Man mædes af en sødlig aroma, hvor sveske og rosin, samt en antydning af krydderi træder frem. Den har en god fylde og er behagelig at drikke. Den holder hvad aromaen lover. Sveske og mørk frugt, måske med en lille snert af lakrids til slut. Pæn lang eftersmag uden særlig meget bitterhed.

Karakter 4+

Og så var hovedpinen væk. En god stærk juleøl virker bedre end et par panodiler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar