Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

mandag den 17. november 2008

Tid til en øl - Refsvindinge Jacobs Jul

17. November 2008
I dag er der ikke just meget at berette om. Det har været en ganske almindelig arbejdsdag, dog har jeg et ekstra sammenspilshold her til sidst. Da jeg i sin tid fik computer, sad jeg og spillede en spil, der hedder ”Jewels of the Oracle”. Her skal man løse forskellige opgaver – labyrinter. puslespil, matematiske opgaver og logiske prøver – for til sidst at få adgang til Visdommens Tempel. Alt er sat i en forhistorisk orientalsk ramme, hvor der til hver opgave bliver spillet meditativ, orientalsk præget musik. Når jeg nu alligevel brugte så meget tid på spillet, kunne jeg jo ligeså godt arrangere noget af det til sammenspil. Det var oprindeligt elektronisk computermusik, men jeg arrangerede det for blokfløjte, guitar, keyboard og 2 slagtøjsspillere. Denne gang er blokfløjten erstattet af en tværfløjte, men det fungerer også fint. I dag opdagede jeg lige, at vi kun har 3 øvegange tilbage inden der er koncert, så nu må vi se, hvor meget vi når.

Aftenens øl stammer fra bryggeriet Refsvindinge på Fyn. Det er et bryggeri, der er berømt for at have brygget Danmarks første ale – ” A-Z Ale nr. 16” i 1995. En øl, der er kommet på Ølentusiasternes ølkanon. Da den kom frem blev den kåret til årets bedste i 1997 og i 2000 fik den en 3. plads på verdensplan. Jeg må dog indrømme, at den ikke siger mig så meget, men jeg var jo heller ikke med dengang.
Bryggeriet er fra 1885 og ejes af 4, generation af familien Rasmussen.

”Jacobs Jul” er – sammen med ”Finns Jul” – et af de nyeste produkter på markedet. Det er ikke engang på hjemmesiden. Den kan købes hos Hansens Vinhandel i Aalborg. Den er opkaldt efter en af medarbejderne på bryggeriet.

Den har en farve som mørkt rav og er klar med lyst skum. Der er næsten ingen aroma, men smagen er præget af en anelse malt og karamel. Den virker temmelig neutral. Den bruser en smule op i munden og efterlader en lidt sprittet smag. Procenten er på 7,5%
Karakter 2+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar